ابن محمد بن خضر. ملقب به شهاب الدین. متوفی به 785 هجری قمری او راست: شرح دررالبحار در فروع. و حاشیه ای بر شرح فناری بر ایساغوجی ابن محمدطوخی، ملقب بشهاب الدین. او راست: نظم منهاج نووی
ابن محمد بن خضر. ملقب به شهاب الدین. متوفی به 785 هجری قمری او راست: شرح دررالبحار در فروع. و حاشیه ای بر شرح فناری بر ایساغوجی ابن محمدطوخی، ملقب بشهاب الدین. او راست: نظم منهاج نووی
ابن محمد حجازی، ملقب بشهاب الدین شاعر و ادیب. وفات او875 ه. ق. بود. او راست: کتاب الحمقاءالمغفلین. النیل الرائد من النیل الزائد. قلائدالحور فی جواهر البحور تخمیس قصیدۀ بردۀ بوصیری. صوت الحکمه. کنزالحواری فی الحسان من الجواری. ندیم الکئیب و حبیب الحبیب. اختصار شرح مقامات شریشی. و صاحب کشف الظنون در یک موضع وفات او را879 آورده است. و نیز رجوع به شهاب حجازی شود
ابن محمد حجازی، ملقب بشهاب الدین شاعر و ادیب. وفات او875 هَ. ق. بود. او راست: کتاب الحمقاءالمغفلین. النیل الرائد من النیل الزائد. قلائدالحور فی جواهر البحور تخمیس قصیدۀ بردۀ بوصیری. صوت الحکمه. کنزالحواری فی الحسان من الجواری. ندیم الکئیب و حبیب الحبیب. اختصار شرح مقامات شریشی. و صاحب کشف الظنون در یک موضع وفات او را879 آورده است. و نیز رجوع به شهاب حجازی شود
ابن محمد جباره مرداوی مقدسی حنبلی، ملقب بشهاب الدین. او راست: شرحی بر عقیله اتراب القصائد فی اسنی المقاصد ابومحمد قاسم بن قیره الشاطبی. وفات وی به سال 728 ه. ق. بود. (کشف الظنون)
ابن محمد جباره مرداوی مقدسی حنبلی، ملقب بشهاب الدین. او راست: شرحی بر عقیله اتراب القصائد فی اسنی المقاصد ابومحمد قاسم بن قیره الشاطبی. وفات وی به سال 728 هَ. ق. بود. (کشف الظنون)
ابن عماد الدین افقهسی. ملقب به شهاب الدین. فقیه شافعی. وفات وی به سال 808 هجری قمری بوده است. او راست: البحر الاجاج. التوضیح. ارجوزه فی النجاسات المعفوه عنها و شرحها. رساله فی الاوانی و الظروف و احکامها و ما فیها من المظروف. التعلیق علی المهمات. کتاب الابریز فیمایقدم علی مؤنه التجهیز. الدره الفاخره فیما یتعلق بالعبادات والاّخره. توفیق الحکام علی غوامض الاحکام. الاقتصاد فی کفایه العقاد، نظماً. بیان التقریری فی تخطئه الکمال الدمیری. تسهیل المقاصد لزوّار المساجد. القول التام فی احکام المأموم و الامام. القول التام فی موقف المأموم و الامام. کشف الاسرار عما خفی عن فهم الافکار، در جواب مسائل مشکله. کشف الاسرار فیماتسلط به الدوادار. الدره الضوئیه فی الهجره النبویه
ابن عماد الدین افقهسی. ملقب به شهاب الدین. فقیه شافعی. وفات وی به سال 808 هجری قمری بوده است. او راست: البحر الاجاج. التوضیح. ارجوزه فی النجاسات المعفوه عنها و شرحها. رساله فی الاوانی و الظروف و احکامها و ما فیها من المظروف. التعلیق علی المهمات. کتاب الابریز فیمایقدم علی مؤنه التجهیز. الدره الفاخره فیما یتعلق بالعبادات والاَّخره. توفیق الحکام علی غوامض الاحکام. الاقتصاد فی کفایه العقاد، نظماً. بیان التقریری فی تخطئه الکمال الدمیری. تسهیل المقاصد لزوّار المساجد. القول التام فی احکام المأموم و الامام. القول التام فی موقف المأموم و الامام. کشف الاسرار عما خفی عن فهم الافکار، در جواب مسائل مشکله. کشف الاسرار فیماتسلط به الدوادار. الدره الضوئیه فی الهجره النبویه
ابن فهدبن حسن بن ادریس احسائی ملقب بشهاب الدین. عالم نحریر. او معاصر احمد بن محمد بن فهد اسدی است و او را نیزشرحی بر ارشاد نسبت داده اند. (روضات الجنات ص 21 س 20)
ابن فهدبن حسن بن ادریس احسائی ملقب بشهاب الدین. عالم نحریر. او معاصر احمد بن محمد بن فهد اسدی است و او را نیزشرحی بر ارشاد نسبت داده اند. (روضات الجنات ص 21 س 20)
ابن محمود سیواسی، ملقب بشهاب الدین. متوفی به سال 803 ه.ق. او راست: عیون التفاسیر للفضلاء و السماسیر. رسالهالنجاه من شر الصفاه (ای الذمیمه) . شرح مصباح مطرزی. شرح فرائض. سجاوندی محمد بن محمد عبدالرشید
ابن محمود سیواسی، ملقب بشهاب الدین. متوفی به سال 803 هَ.ق. او راست: عیون التفاسیر للفضلاء و السماسیر. رسالهالنجاه من شر الصفاه (ای الذمیمه) . شرح مصباح مطرزی. شرح فرائض. سجاوندی محمد بن محمد عبدالرشید
ابن عبدالحق سنباطی مصری ملقب به شهاب الدین و مشهور به احمدبک. وی نقایۀ جلال الدین سیوطی را که مشتمل بر چهارده فن است نظم کرده و چهار فن نیز بر آن افزوده که جمعاً بالغ بر هیجده علم شده است و آن را به نام ’روضهالفهوم بنظم نقایه العلوم’ نامیده و نیز او راست: فتح الحی القیوم لشرح روضه الفهوم. و شرح رساله الحبیب بدرالدین ماردینی. وفات وی 990 هجری قمری بوده است
ابن عبدالحق سنباطی مصری ملقب به شهاب الدین و مشهور به احمدبک. وی نقایۀ جلال الدین سیوطی را که مشتمل بر چهارده فن است نظم کرده و چهار فن نیز بر آن افزوده که جمعاً بالغ بر هیجده علم شده است و آن را به نام ’روضهالفهوم بنظم نقایه العلوم’ نامیده و نیز او راست: فتح الحی القیوم لشرح روضه الفهوم. و شرح رساله الحبیب بدرالدین ماردینی. وفات وی 990 هجری قمری بوده است
ابن محمد هائم، ملقب بشهاب الدین. او راست: قواعد منظومه. وفات وی به سال 887 ه. ق. بود. و در کشف الظنون باز به نام احمد بن محمد هائم کتابی نزههالحساب آمده است
ابن محمد هائم، ملقب بشهاب الدین. او راست: قواعد منظومه. وفات وی به سال 887 هَ. ق. بود. و در کشف الظنون باز به نام احمد بن محمد هائم کتابی نزههالحساب آمده است
ابن محمد بن علی شافعی حجازی مصری شاعر، ملقّب به شهاب الدّین. وفات 875 ه. ق. او راست: مجموعه ای ادبیه موسوم بروض الاّداب. الدرر المنظومه من النکت المفهومه
ابن محمد بن علی شافعی حجازی مصری شاعر، ملقّب به شهاب الدّین. وفات 875 هَ. ق. او راست: مجموعه ای ادبیه موسوم بروض الاَّداب. الدرر المنظومه من النکت المفهومه
ابن محمد غنیمی انصاری خزرجی، ملقب بشهاب الدین و مکنی به ابوالعباس. متوفی به سال 1044 ه. ق. او راست: شرح ام البراهین موسوم به بهجهالناصرین و تسدید فی بیان التوحید و الشذرهاللطیفه فی شرح جمله من مناقب الامام ابی حنیفه و نقش تحقیق النسب علی صحائف الذهب
ابن محمد غنیمی انصاری خزرجی، ملقب بشهاب الدین و مکنی به ابوالعباس. متوفی به سال 1044 هَ. ق. او راست: شرح ام البراهین موسوم به بهجهالناصرین و تسدید فی بیان التوحید و الشذرهاللطیفه فی شرح جمله من مناقب الامام ابی حنیفه و نقش تحقیق النسب علی صحائف الذهب
ابن حجر عسقلانی ملقب بشهاب الدین. او راست: فضائل رجب و القصاری و زهرالمطول فی بیان حدیث المعدل و زهرالمطول فی معرفه المعلول و السبعه السیاره النیرات. و رجوع به ابن حجر ابوالفضل... و احمد بن علی بن حجر... شود
ابن حجر عسقلانی ملقب بشهاب الدین. او راست: فضائل رجب و القصاری و زهرالمطول فی بیان حدیث المعدل و زهرالمطول فی معرفه المعلول و السبعه السیاره النیرات. و رجوع به ابن حجر ابوالفضل... و احمد بن علی بن حجر... شود
ابن قاسم عبادی ازهری شافعی ملقب به شیخ شهاب الدین. او راست: حاشیه برحاشیۀ عصام بر شرح کافیه. حاشیه بر شرح ابن ناظم بر الفیه. حاشیه بر مختصر. دو شرح کبیر و صغیر بر ورقات امام الحرمین جوینی. حاشیه بر شرح جلال الدین بر جمعالجوامع در اصول فقه. حاشیه بر حاشیۀ تصریف استاد خود شیخ ناصرالدین ابوعبدالله
ابن قاسم عبادی ازهری شافعی ملقب به شیخ شهاب الدین. او راست: حاشیه برحاشیۀ عصام بر شرح کافیه. حاشیه بر شرح ابن ناظم بر الفیه. حاشیه بر مختصر. دو شرح کبیر و صغیر بر ورقات امام الحرمین جوینی. حاشیه بر شرح جلال الدین بر جمعالجوامع در اصول فقه. حاشیه بر حاشیۀ تصریف استاد خود شیخ ناصرالدین ابوعبدالله